Prin Barcelona din nou

DSC01278Sau altfel zis ”Barcelona in afara MWC-ului”

In perioada 24-27 Februarie 2014 la invitatia Ericsson am participat la Mobile World Congress-ul din Barcelona, expozitie despre care v-am povestit impresiile pe scurt aici. Dar exista viata si in afara expozitiei, si eu am incercat sa savurez la maxim acest oras mediteranean superb. N-a fost chiar prima intalnire, ne-am mai vazut scurt toamna trecuta, dar acum am avut (sau mi-am facut) mai mult timp pentru a-l explora. Desigur pentru Barcelona iti trebuie minim o saptamana si chiar de vreo 2 ori ca sa poti zice ca l-ai cunoscut. Si da Barcelona e de vizitat in orice anotimp, ca tot frumos e.

Am ajuns duminica pe la pranz (cu o zi inaintea deschiderii expozitiei, desigur nu se pune ca chinezii din nou au furat startul) dupa un zbor perfect cu cursa de linie Tarom, care de altfel era plin de colegi si prieteni care participau si ei la MWC, cursa se putea numi lejer cursa MWC 🙂

DSC01223Dupa aterizarea lina pe Aeroport de Barcelona – el Prat am luat autobuzul care ne-a dus in centrul  Barcelonei, mai exact in cunoscuta Plaça de Catalunya, de unde am ajuns pe jos la cazarea noastra de pe B-dul Passeig de Gràcia, mai inspre zona pietonala. N-am zabovit mult, ne-am schimbat pentru insorita Barcelona cu un 14-15 grade placut  (venind de la un ploios 5-6 grade de Bucuresti) si am luat la pas inspre orasul vechi si port.

Pe stradutele inguste al orasului vechi la fiecare pas cate o ispita in forma unui magazinut cu diferite tipuri de jamón ibérico in forma de gustari de luat la mana, si desigur n-am rezistat sa nu gust din toate, sa pot compara diferitele tipuri de jamón ibérico de la Gran Reserva pana la Jamon Ibérico de Bellota maturat si 4 ani.

DSC01288Cum ma atrag porturile, repede am ajuns si aici, am privit cum lenevesc catalanii pe iarba la soare, am trecut pe langa restaurantele luxoase din port, si in apropiere pe o straduta mai laturalnica si ingusta am servit pe terasa   o masa bogata cu fructe de mare, calamar si peste prajit, alaturi de un vin alb bun.

DSC01325 Sunt mare fan al fructelor de mare si unde altundeva sa servesti asa ceva proaspat si gustos decat in preajama portului. De altfel pot trai si doar pe fructe de mare max. vreo 2 saptamani, experimentat in Cuba 🙂

Da a fost delicios, conform asteptarilor, si acum plin de energie am dat curs invitatiei unor prieteni mai vechi stabiliti de mult in Catalonia (Leontina si Iosif care acum exploreaza New-York-ul) care m-au luat cu masina din port si m-au dus la CosmoCaixa (Muzeul de Stiinta) care e situat la poalele Tibidabo, dar deja in panta.

DSC01330Recunosc nu stiam de acest muzeu, de altfel e si impropriu sa zici muzeu, mai degraba un fel de ”teren de joaca cu fenomene ale naturii si fizicii” interesant atat pentru copii cat si pentru adulti. Se afla in proprietatea unei banci (Caixa) importante din Spania, si cum Leontina si Iosif sunt clientii lor pentru ei intrarea era gratuita, iar eu cum is un norocos am primit un bilet de la un tip necunoscut, care nu stiu din ce motive nu a mai vizitat, sau a invitat pe cineva si i-a ramas biletul, habar n-am dar mi-a intins un bilet valabil, iar  eu l-am acceptat bucuros 🙂

DSC01350CosmoCaixa (Muzeul de Stiinta) este un muzeu interactiv  specializat in explicarea interactiva a diferite procese si fenomene, despre care se invata la scoala si care, acum se pot experimenta practic.  Am coborat pe o scara elicoidala in centrul careia se afla un urias arbore amazonian, pana la nivelul inferior, cel mai interesant de altfel. Pot fi  experimentate numeroase chestii : pendulul lui Foucault, propagarea undelor seismice, zidul geologic, viata oamenilor preistorici,  forta de inertie,  electrostatica, etc. M-am jucat printre altele cu sfera cu plazma, care e spectaculos.

Unul din atractiile principale este acvariul imens, care iti ofera o priveliste sectionata fantastica asupra unei paduri tropicale inundate cu pesti piranha si alte vietati. E simulat exact si clima si temperatura si sunt chiar si ploi tropicale artificiale.

Sunt foarte multe de vazut, chiar si asa pe fuga am ”pierdut” vreo 2 ore inauntru, ar mai fi de vazut Planetariumul care cu siguranta e spectaculos, dar il vom vizita mai in amanunt la urmatoarea vizita in Barcelona.

DSC01879Seara am ajuns pe Rambla, piata renumita La Boqueria era inchisa duminica seara, asa ca am vizitat portul, care e fascinant si seara in special pentru ca e iluminat frumos.

In urmatoarele zile in prima partea a zilei am fost ocupat cu expozitia (MWC-ul), dar in general pe la 2-3 am luat la revedere de la gadgeturi si tehnologie si am luat la pas orasul, am admirat cladirile Gaudi, si de data asta n-a mai scapat nici Boqueria, unde am degustat cateva feluri de jamón si midii proaspete.

DSC01892Cina am luat la un mic restaurant cu specific ”seafood” si am savurat niste midii specifici zonei numite ”Almejas” cu lamaie si cu 2 felii de paine prajita si unsa cu o crema cu usturoi, desigur acompaniat de un pahar de vin alb local. A fost delicios, imi ploua in gura si acum cum mi-aduc aminte.

Impresionanta Sagrada Família l-am vazut data trecuta, de altfel e un must see daca ajungeti in Barcelona, asa ca si in serile urmatoare eu tot in zona orasului vechi si a portului am hoinarit, si n-am ratat nici Boqueria de care nu ma satur.

Am batut la pas si o mare parte din una din bulevardele principale Avenida Diagonal, unde am cautat un anume magazin de sport, pentru a procura niste adidasi foarte tehnici pentru Adina. Nu va mai zic ce profesionisti erau consilierii de vanzari, ca nu le poti numi simpli vanzatori, si cate intrebari mi-au pus pana am ales un anume model, model care la noi va ajunge probabil candva vara-toamna asta, desi am mers cu desenul talpii la mine. Ei da va mai curge multa apa pe Dambovita pana vom avea noi astfel de magazine cu personal atat de priceput, care chiar cunoaste ce vinde, si incearca sa-ti ofere exact produsul de care ai nevoie pentru un anumit tip de utilizare.

DSC01860Tot pe Diagonal am intrat si intr-un local cochet unde am servit o supa specifica, excelenta cu ceva afumaturi chorizo in el, urmat de un steak de vita cu un vin rosu corect. Am dorit sa urc sus pe Tibidabo sa fac cateva fotografii de sus, dar fiind deja dupa ora 16:00 si destul de noros chelnerul mi-a recomandat sa aleg o alta zi, l-am scultat si am ales sa hoinaresc pe stradute pana la intuneric. Seara s-a lasat cu un sangria alaturi de niste nachosi foarte gustosi cu carne tocata si branza si o crema de avocado.

Urmatoare dupa masa pe o vreme perfecta si soare cat curpinde am urcat pe Tibidabo, de la Plaça de Catalunya am luat un trenulet pana la funicular, apoi cu funicular-ul am urcat pana aproape de Tibidabo, am admirat un releu imens de telecomunicatii si am facut cateva cadre cu Barcelona si cu marea si am luat-o pe jos catre Parcul de distractii Tibidabo. La ei ciclismul e un sport national, mutli ciclisti au trecut pe langa mine urcand din greu pe panta destul de abrupta, in schimb la coborare au savurat viteze ametitoare. Am facut cateva imagini cu orasul scaldat in soare si cu marea de un albastru superb, aparatul foto Sony NEX-5R a reusit sa capteze imagini de o calitate foarte buna cu toate ca am avaut doar obiectivul de kit (18-55) in doatare, dar despre cum m-am inteles cu NEX-5R-ul voi povesti intr-un articol dedicat.

DSC02011N-am mai intrat in parcul de distractii si nici foarte aproape de Temple de Sagrat n-am ajuns, deci si astea data viitoare 😉 Am coborat tot cu funicularul si am ajuns napoi in Plaça de Catalunya unde incepea sa se insereze, dar era inca un pic de lumina, numai bun de facut cateva cadre. DSC01870

De aici am luat tot pe Rambla trecand prin Boqueria am ajuns la un restaurant dragut de pe Rambla, la Genové 1911 unde m-a convins o imagine  cu supa de fructe de mare, asa ca m-am lasat invitat inauntru de fata draguta de la intrare, si am comandat o supa de fructe de mare si un paella mixta (fructe de mare si pui) alaturi de un vin alb sec local. Ambele au fost delicioase, supa de fructe de mare a fost una din cele mai delicioase gustate de mine, e clar undeva in TOP 5-ul personal.

DSC02060Nu pot sa zic ca am vazut Barcelona, pot sa zic doar ca ”am gustat”, am ”savurat” un pic orasul, oras care are multe de aratat, cu un transport in comun foarte bine pus la punct si cu o gastronomie bogata, si ca ne vom intoarce cat de des putem in capitala mandra a Cataloniei.

O selectie scurta de imagini din Barcelona gasiti in galeria de sub articol.

3 responses to “Prin Barcelona din nou

1. Pingback: Impresii pe scurt de la MWC-ul din Barcelona | Z0ltan77

2. Pingback: Ce am mai descoperit prin Tel Aviv si imprejurimi? | Z0ltan77

3. Pingback: OFERTA INCEPUTULUI DE AN DE LA TAROM – de la doar 99 EUR! | Z0ltan77