Sheikh in Sharm El Sheikh

Prima experienta cu Egiptul a fost in anul 2006, atunci am fost in Hurghada si bineinteles ca nu puteam sa ratez excursiile in Cairo, Valea Regilor si Ghiza.

Era inca inaintea Primaverii Arabe, cand tarile arabe din Nordul Africii erau relativ stabile si sigure si am apucat sa vizitez si Tunisia si Marocul. Da, relativ sigure, eram si pe atunci prin excursii insotiti de militari, autobusele meregeu in convoi, se blocau strazile cand treceam prin anumite zone, dar totusi nu era o atmosfera apasatoare si ne-am simtit minunat in cele 2 saptamani de vacanta.

Anul acesta am primit o invitatie de la Cocktail Holidays de a face parte din grupul de jurnalisti care ”redeschid” destinatia, fiind primul charter din RO dupa ani buni de pauza. Dupa bucuria ca voi cunoaste si aceasta destinatie (Sharm El Sheikh) au aparut si primele informari cum ca ar fi si un grad de risc pe anumite parti ale peninsulei Sinai,  da, Sinai nu e o oaza de pace si liniste, sunt conflicte in nordul peninsulei (la 500 -550 km-i de statiune),  dar am primit asigurari ca statiunea e bine pazita si sigura, astfel ca am decis sa ma alatur grupului.

Am fost intampinati foarte frumos, avionul trecand pe sub un arc de apa facut de doua autospeciale de pompieri, iar in aeroport am primit toti flori, dupa care am trecut si prin verificari. Guvernatorul ne-a asigurat ca statiunea e sigura, iar masurile de siguranta severe le-am vazut si noi cu ochii nostrii, indiferent ca eram insotiti de oficiali, autobusele noastre erau oprite inainte de a ajunge la hoteluri si atent verificate. Nimeni neverificat nu poate ajunge pana la intrarea la hotel, unde la fel trece printr-un filtru/detector de metal ca la aeroport. Nu, nu pot zice ca Egiptul e sigur, nu pot asigura toata tara, dar cel putin statiunile sunt sigure, iar operatorii de turism repsonsabili nu organizeaza excursii in zone unde nu e sigur, de altfel nu mai poti zice ca e sigur niciunde in Europa de Vest, nu esti cu nimic mai ferit prin Londra sau Paris de eventuale atentate.

Erau familii cu copii din multe tari si se simteau in perfecta siguranta, la fel ca si noi, deci despre siguranta in Sharm El Sheikh atat, poti pleca fara grija, statiunea si imprejurarile sunt sigure.

In primele 5 zile am fost cazati in unul  dintre hotelurile din lantul hotelier Sunrise, mai exact in Sunrise Arabian Beach Resort Grand Select, da, fotografiile de pe site sunt reale, e un hotel cu adevarat de 5 stele si dupa standarde europene.

Camere mari, frumoase, curate, piscine superbe si vegetatie abundenta, sincer mie partea asta mi-a placut cel mai mult, era o placere sa treci dimineata prin gradini pana la plaja.

Plaja curata, nisip fain si apa cristalina cu corali si pestisori colorati, ideal pentru snorkeling sau inot.Fauna si flora marina e spectaculoasa in Marea Rosie, e una din atractiile principale ale Sharm El Sheikh-ului, chiar si daca nu esti pasionat de scufundari te atrag pestisorii colorati vizibili deja si cu ochiul liber, iar cu un echipament basic de snorkeling (ochelari, tub si labe inot) ai deja o experienta superba. Prietenii pasionati de scufundari sunt de aceasi parere, imediat dupa Oceanul Indian, Marea Rosie ofera cea mai frumoasa experienta din punct de vedere al  florei  si faunei  marine. Personalul la hotel a fost extrem de amabil, de altfel toti cu care am avut contact in Egipt au fost foarte amabili si serviabili, chiar te fac sa te simti sheikh la ei. Ospitalitatea la ei e una foarte placuta, peste cea din Turica, sunt mai atenti si mai serviabili. Am fost in regim all-inclusive, deci am mancat in resort cele 3 mese si gustarile, mancare gustoasa si variata, desigur aproape toate cu acel gust tipic arabesc cu mult turmenic si alte mirodenii specifice, dar mereu gaseai si ceva gustos, iar in majoritatea serilor am servit la restaurantele ”a la carte”, am incercat, thailandez, italian, francez, libanez, toate au fost delicioase, mie personal cel tailandez mi-a placut cel mai mult, pentru multi era un pic prea ”spicy”, dar cam asa se mananca pe acolo.

In una din seri am avut cina cu beduinii, am facut o scurta excursie in desert unde am servit o cina delicioasa si am avut si program artistic langa, ceaiul si narghila ”by default”. Mancarea pregatita acolo pe jar a fost foarte gustoasa, berbecut si pui in general, dar foarte gustos pregatit.

Am petrecut cateva ore placute, am sta la povesti la narghilea dupa care ne-am intors la hotel, desigur si pe aici am fost insotiti de forte de securitate, ca la orice iesire din hotel.

Dimineata incercam sa prind rasaritul, care este  spectaculos la orice mare, n-avea cum sa fie altfel nici la Marea Rosie.

Dimineata in general aveam liber pana pe la 11:00. asa ca eu alegeam sa fac plaja intre 9:00  si 11:00 pana cand soarele era suportabil.

Singura grija era sa nu uit in camera cardul pentru prosop, primeai prosop doar cu acel card, recunosc eu am mai uitat, dar au fost amabili si tot am primit prosopul 😉

In una din seri am avut in program vizitarea orasului, centrului vechi a medinei, urmat de program de clubbing/discoteca.

La disocteca uitai ca esti intr-o tara musulmana, bautura la discretie, atat locale cat si internationale, iar ucrainiencele si georgiencele faceau atmosfera.

Mi-a placut mult ca in magazinele din oras au fost foarte amabili, eu ma interesam in mod special de condimente si le prezentau frumos, dar nu incercau sa-mi vanda cu orice pret, nu ma simteam agasat ca in multe alte tari arabe, chiar mi-a placut atitudinea lor.

Una din excursiile mult asteptate era cea cu vaporul, unde se lasa cu snrokeling si cu shooting cu fetele 🙂

A fost distractie pe cinste! 🙂

Ultimele doua seri le-am petrecut in unul din cele mai frumoase resorturi unde am fost cazat pana acum, la Rixos Seagate Sharm*****, un hotel nou din faimosul grup Rixos. Hotelul este la cele mai inalte standarde occidentale si aici eram in regim ultra-all inclusive cu bauturi internationale fara limita.

Resortul chiar de curand a primit distinctia de al doilea cel mai bun resort din lume pe baza review-urilor cititorilor.

Resortul  fiind inca foarte nou, vegetatia  nu era atat de luxurianta ca in hotelul anterior, dar detaliile si varietatea de mancare si bautura erau net superior celui anterior. Resortul este foarte mare astfel incat de multe ori circulam cu masinutele electrice intre restaurant, camera, plaja, spa. Am avut parte de o atentie deosebita si aici si nu doar pentru ca stiau cine suntem, am povestiti si cu un cuplu de unguri, care la fel erau incantati de atentia si grija personalului.

Plaja era foarte frunoasa si aici si mai lata era si un ponton care ducea peste 500 m in mare, mare superba de o culoare smaralda, exact cum vedeti in imagine 🙂

Una din excursiile memorabile a fost cel de ”desert safari” unde am facut o plimbare cu ATV-urile prin desert, pana la un satuc de beduini.

A fost o experienta faina, in ciuda prafului inhalat, desigur si aici am fost insotiti de un jeep al politiei.

Am mai vizitat si spitalul de urgenta din Sharm El Sheikh, dotat la standarde internationale, gasiti foto in galeria de sub articol.

Am facut o scurta vizita si la Hotelul Four Seasons din Sharm El Sheikh, probabil cel mai frumos hotel din tot Egiptul, facand parte din reteaua internationala Four Seasons cu standarde foarte ridicate, hotelul are si o asezare foarte frumoasa si o vegetatie luxurianta, astfel ca te simti ca intr-o gradina luxoasa. Hotelul e situat pe un deal, dar sa nu obosesti cu coboratul si mai ales cu urcatul la plaja ai la dispozitie si un funicular.

Managerul hotelului ne-a povestit despre standardele Four Seasons, cum in orice hotel din grup vei avea acelasi confort in pat, avand acelasi furnizor de saltele peste tot in lume, astfel clientii sa se poate acomoda rapid. Ne-a explicat de ce nu au regim all-inclusive, ei punand mare accent pe calitatea produsului, astfel ca fiecare masa sa fie o experienta. La all inclusive n-ar reusi sa mentina acest standard ridicat la fiecare produs in parte si pentru ei cel mai important e satisfactia clientului, client care nu se uita la un extra cost platit la masa, dar care e sensibil la calitatea produsului servit.

Am mai vizitat multe alte hoteluri, toate de 5 stele si toate foarte frumoase, gasiti oferte pentru toate buzunarele in oferta celor de la Cocktail Holidays si al partenerilor, noi in aceasta saptamana ne-am simtiti chiar ca niste sheici, feeling pe care poate avea orice turist care viziteaza Sharm El Sheikh. Clima e foarte buna si iarna, si chiar si vara temperaturile sunt suportabile, ne-am simtit cu totii foarte bine si abia asteptam sa ne rintoarcem.

Singurul lucru mai putin placut, dar care e pentru siguranta turistilor sunt verificarile foarte riguroase la aeroport (chiar si pentru cineva ca mine,  obisnuit cu verificarile de la aeroportul Ben Gurion din Tel Aviv), in special la intoarcere cand orice masina e oprita deja cum intra in perimetrul aeroportului, iar inauntru treci de doua ori prin aceasi filtre si verificari, bagaje desfacute si verificate, baterii aruncate, da, e lung, enervant, frustrant dar e de inteles, nu risca vre-un eveniment, pentru ei e vital turismul si nu-si permit nici o gresala. Sper totusi ca sa mai eficientizeze un pic procedurile, ca bagajele de cala sa nu mai verifice manual,  ca acum dureaza mult prea mult.

Gasiti in galeria de mai jos o scurta selectie de imagini din aceasta saptamana superba fotografiat cu Sony a 6500 cu obiectivul Zeiss 16-70 si cateva cu obiectivul Sony 70-200 mm f4.

Advertisements

2 responses to “Sheikh in Sharm El Sheikh

1. Reblogged this on Fete Călătoare and commented:
    De cel puțin trei ani visez să ajung din nou în Egipt. Situația destul de tensionată din zonă, m-a făcut să mai aștept. Însă articolul de mai jos îmi provoacă imaginația, îmi reaprinde dorința de a ajunge într-un loc desprins din 1001 de nopți cu bune și rele, cu arome, culori, licori și delicatese pe care doar o țară arabă poate să le ofere. Nu mai vorbesc despre inegalabila Marea Rosie….