Vacanta in Creta la sfarsit de sezon (partea 1)

dsc07485           Cei care ma citesc stiu ca eu deobicei imi organizez singur vacantele, in general pe alte continente, pe principiul ca imi place sa prospectez singur ce doresc sa vad imi fac singur programul si da, deocamdata preponderent pe alte continente ca am zis ca tarile apropiate le pot vizita si la batranete, asa ca nu va mirati ca eu pana acum n-am ajuns in Grecia sau Turcia. Turcia nici nu ma intereseaza deocamdata, nu ca n-ar avea si parti interesante, frumoase (clar nu Antalya m-ar atragea) mancaruri gustoase si oameni primitori, dar pana e regimul Erdogan sigur nu calc pe acolo si nu in primul rand din cauza sigurantei precare (nu, nici Antalya nu e mai sigur) ci nu doresc din pricncipiu sa contribui cu nici un cent la bunastarea acestui regim care e la putere pe acolo, da, stiu suna ciudat, dar eu chiar tin la anumite principii si astfel imi aleg si tarile unde calatoresc.

Pe la mijlocul lui Septembrie a inceput brusc sa se strice vremea pe la noi, astfel incat cand am primit invitatia de la Paralela 45 de a participia la un infotour in insorita Creta la sfarsitul lui Septembrie am zis de ce nu, n-ar strica sa mai fixam un pic bronzul de vara si sa bifam si tara nr. 41 Grecia :), sigur nu pot sa zic ca am vazut nici macar Creta, doar o parte mica si cum Creta nu e chiar Grecia…

dsc07017 Astfel in 27 Septembrie cu noaptea in cap impreuna cu Marian ne-am prezentat la aeroport pentru a ne imbarca in charterul catre Creta. Mai nou se vehicula ca datorita aglomeratiei de la aeroport e bine sa ajungi cu 3 ore inainte de zbor. Aiurea, nu ajuta cu nimic, ghiseele se deschid doar cu 2 ore inainte deci stai degeaba prin aeroport, mai contribui si tu la aglomeratie o ora in plus, ora in care ai putea servi micul dejun linistit acasa, deci e foarte bine daca ajungeti cu 2 ore inainte de ora de decolare.

img_20160927_080344Zborul e unul scurt de nici 2 ore, nu apuci nici sa tragi un pui de somn ca lumea, ca ba te deranjeaza cu sandwichul clasic de Tarom, ba cu bautura, totusi am reusit sa dorm vreo 40 de minute. Dupa nici 2 ore am aterizat in Heraklion, unde deja la ora 9 erau peste 20 de grade, deci daaa din nou in vara! 🙂

La aeroportul din Heraklion transferul a mers rapid, cei de la Paralela 45 au rezolvat ca autobusul nostru a plecat primul catre hotelurile din Hersonissos. Echipa  corporate de care ne-am altaurat (da Paralela 45 are oferte pentru companii care doresc astfel sa-si recompenseze angajatii)

dsc07026Am ajuns rapid la hotelul nostru Eri Beach ****, care candva era un hotel fain, pozitionat strategic pe malul marii, cu piscina faina, si cu ceva plaja chiar cu nisip, dar a trecut usor timpul peste el, ar necesita o renovare, am prmit camera cu vedere (laterara) la mare si cum noi oricum nu suntem genul care sta mult prin camera am si luat-o la pas sa descoperim imprejurarile, pana cand a ajuns ghidul nostru Mona sa ne prezinte si alte hoteluri.

dsc07069 dsc07063 dsc07061

Am inceput cu Aldemar Royal Mare, ei da 5 stele adevarate!

Impecabil la toate aspectele, ne-am impritenit repede cu managerul lor responsabil pt. satisfactia clientilor (sper ca am inteles/tradus bine), o rusoaica simpatica, care pe langa ca ne-a prezentat un pic hotelul, a povestit despre ce nationalitati sunt cei mai frecventi clienti: rusii si israelienii, ne-a prezentat si bucataria si ne-a invitat la masa spre bucuria noastra 🙂

dsc07084 dsc07080 dsc07079Mancare gustoasa, variata, care si arata bine, adica nu genul acela de all inclusive care arata si miroase la fel :))

Dar cu toate astea va zic inca de acum Grecia nu e pentru all inclusive, sigur in hotelele de 5 stele e OK, e variat si gustos, dar cand ai atatea taverne eu cu dsc07086siguranta as prefera sa mananc in fiecare seara la alta, chiar cu localnicii, ca ei mereu mananca mai gustos is mai ieftin decat turistii 😉

Si da, daca tot esti la mare e pacat sa nu mananci peste si fructe de mare proaspete.

De aici ne-am plimbat pe jos pana la hotelul nostru, am vazut plaje cochete cu nisip fin

dsc07118dsc07151dsc07111, de altfel hotelurile si restaurantele se intind ca un colier de perle de-a lungul plajelor nisipoase.

Noi cu Marian, Anca (ghidul nostru) si alte 2 fete de la Paralela 45 care erau in vacanta ne-am separat un pic de grupul mare si am decis sa inchiriem o masina sa exploram un pic partea de Est si Sud Est al insulei, fiind constienti ca in doar cateva zile n-avem nici o sansa sa exploram toata insula imensa (8,303 km2), vom reveni pentru restul 😉

La sfarsit de sezon preturile intra la apa, astfel ca masinuta l-am inchiriat cu 30 de euro/zi cu toate asigurarile, deci un chilipir, e una din avantajele sfarsitului de sezon 😉

Seara am luat cina pe un deal de unde se vedea frumos Hersonissos si am facut planul pentru ziua urmatoare.

dsc07270dsc07280Dupa rasarit  am luat-o inspre est, am avut in plan sa ajungem pana la Palm Beach of Vai, cea mai mare rezervatie naturala de palmieri din Europa cu plaja faina cu nisip.

dsc07293Pe drum ne-am oprit la o manastire ortodoxa cu priveliste frumoasa catre mare, am mai facut scurte opriri de foto, ca era prea frumoasa zona sa nu immortalizam, si dupa vreo 2 ore de drum am ajuns in Sitia unde ne-am oprit pentru un brunch scurt si cateva fotografii in portul pitoresc al oraselului.

dsc07327De aici mai era doar putin pana la Palm Beach of Vai, unde am urcat pe stanci sa fac fotografii de sus al acestui golf superb.

dsc07355Aici ne-am si balacit, apa era perfecta cam de 25-26 de grade.

Recunosc aici as mai fi stat vreo ora, dar incet ni se facea din nou foame si pranzul doream sa luam intr-un satuc (Koutsouras) din partea de sud al insulei, cu vedere la Marea Libiei.

Si ce buna alegere!

dsc07451dsc07455dsc07462dsc07458A fost una din cele mai gustoase pranzuri servite de pe insula.

Mancaruri simple, fructe de mare, dar proaspete, gatite pe loc si servite pe malul marii. Exact pentru astfel de experiente nu merita sa va luati all-inclusive in Grecia, aceste taverne sunt farmecul insulelor grecesti, chiar si de ar fi all-inclusive-uri mai reusite (dar nu prea sunt in Grecia) tot n-as alege sa mananc in hotel in detrimentul acestor taverne.

De aici am luat-o napoi inspre baza, ca ne astepta o Seara Cretana autentica si am vrut sa ne mai odihnim vreo ora inainte.

dsc07485Pe drum nu neam putut abtine sa ne mai oprim pentru cate-o fotografie, e pitoresc si partea aceasta a insulei si am inteles ca parte de Vest e cel putin la fel de frumoasa, ne vom convinge noi 😉

Seara Cretana a fost frumoasa, cu mese imbelsugate si multe dansuri, desigur n-a lipsit nici zorba 😉

dsc07517dsc07616Ziua urmatoare urma sa descoperim Agios Nikolaos, frumoasa statiune a bogatasilor, Elounda si pitorescul Spinalonga, dar despre astea in episodul urmator.

In galeria de sub articol gasiti cateva imagini realizate cu Sony Alpha 6000.

Advertisements

2 responses to “Vacanta in Creta la sfarsit de sezon (partea 1)

1. Pingback: Travel Trends: Creta, locul unde vara ține cu tine și în octombrie (1) | The Trends