NVIDIA lanseaza GeForce GTX 980 si GTX 970


NVIDIA_GeForce_GTX_900series_KeyVisual_HD_003            NVIDIA lanseaza primele unitati de procesare vizuala high-end – GeForce GTX 980 si 970 – proiectate pe arhitectura Maxwell, ce ofera performante de top, noi capabilitati grafice si o eficienta energetica dubla fata de generatia anterioara.

 

Maxwell reprezinta cea de-a zecea generatie de arhitectura GPU, dupa Kepler, lansata de NVIDIA. Proiectata cu focus pe gaming, arthitectura Maxwell rezolva unele dintre cele mai grele provocari in termeni de iluminare si fidelitate grafica.

 

Noua tehnologie Voxel Global Illumination (VXGI) le permite pentru prima data unitatilor de procesare vizuala de gaming sa redea efecte de iluminare globala dinamica in timp real.

Scenele sunt semnificativ mai realiste datorita modului in care lumina este reflectata in mediul de joc, astfel incat sa ofere pasionatilor un grad mai mare de satisfactie in timpul sesiunilor de gaming.

NVIDIA_GeForce_GTX_900series_KeyVisual_HD_003

Gama de noi tehnologii implementate include tehnica de anti-aliasing cu esantionare multi-cadru (MFAA), super rezolutie dinamica (DSR), VR Direct si un design extrem de eficient din punct de vedere energetic. Toate aceste tehnologii permit GPU-urilor GTX 980 si 970 bazate pe arhitectura Maxwell sa redea cadre de cea mai buna fidelitate, cu frecvente mai mari si un consum de energie situat sub orice alte unitati de procesare vizuala din clasa lor.

 

“La arhitectura Maxwell se lucreaza de foarte multi ani si a fost inspirata chiar de jucatori, fiind creata cu ajutorul celor mai buni specialisti in grafica 3D”, declara Jen-Hsun Huang, co-fondatorul si CEO NVIDIA. “Performanta extraordinara a acestei arhitecturi, eficienta sa, precum si tehnologiile incorporate ii vor sustine pe dezvoltatori in efortul de a realiza cele mai bune jocuri.”

 

VXGI – Voxel Global Illumination

Iluminarea realista reprezinta una dintre cele mai mari provocari in sfera graficii redate in timp real. Simularea iluminarii directe si indirecte, precum reflexiile vizibile in scenele dinamice aveau pana la acest moment un impact mult prea mare asupra unitatilor de procesare vizuala, cu exceptia celor destinate profesionistilor. Dezvoltatorii de jocuri au fost obligati sa realizeze compromisuri si sa utilizeze diverse trucuri de iluminare, care insa au condus la diminuarea nivelului de realism al jocurilor.

 

Acum, prin utilizarea tehnologiei NVIDIA VXGI disponibila pe arhitectura Maxwell, elemente precum iluminarea indirecta, difuza, speculara sau reflexiile sunt redate cu acuratete.

 

Tehnologia VXGI a fost inclusa in GameWorks, cea mai avansata biblioteca de programare grafica pentru jocuri, astfel incat dezvoltatorii sa poata crea medii de joc mai dinamice, realiste, cu iluminare cat mai naturala. VXGI urmeaza sa fie integrata in motoare grafice precum Unreal Engine 4 si va fi disponibila producatorilor de jocuri video in cursul acestui an.

 

“Nevoia de a transforma mediul de joc intr-unul mult mai dinamic, realist iluminat, este satisfacuta prin tehnologia VXGI, care reprezinta un pas foarte important in aceasta directie”, spune Halldor Fannar, chief technology officer CCP Games. “Prin posibilitatea de a integra efecte de iluminare dinamica indirecta, VXGI constituie un salt tehnologic important.”

 

MFAA – Anti-aliasing cu esantionare multi-cadru

Inginerii NVIDIA au sporit performanta unitatilor GTX 980 si 970 printr-o noua tehnica denumita anti-aliasing cu esantionare multi-cadru, care valorifica noile capabilitati ale GPU-urilor bazate pe arhitectura Maxwell.

 

MFAA isi modifica esantioanele modelelor de anti-aliasing utilizand atat pixeli dintr-un cadru individual, cat si din cadre multiple. Acest proces se continua cu folosirea recent dezvoltatului filtru de sinteza pentru a produce imagini de cea mai buna calitate, la o viteza superioara fata de metodele conventionale de anti-aliasing. Pentru gameri, MFAA aduce o calitate a imaginii apropiata de 4XMSAA cu un cost de performanta similar 2xMSAA, permitand jocurilor sa ruleze mai rapid in conditii de calitate inalta a imaginii.

 

DSR – Super Rezolutie Dinamica

Unitatile de procesare vizuala GeForce GTX 980 si GTX 970 pot oferi o experienta de gaming fara compromisuri, chiar si pentru cei care utilizeaza un monitor standard 1080p. Multumita super rezolutiei dinamice prezente pe arhitectura Maxwell, jocurile pot fi transmise in format 4K sau alta rezolutie foarte mare, iar apoi scalate la rezolutia nativa a monitorului folosind un filtru Gaussian 13-tap. Rezultatul obtinut este de o calitate superioara fata de redarea directa a imaginilor in format 1080p.

 

DSR este activat in mod automat prin intermediul aplicatiei GeForce Experience, menita sa optimizeze setarile de joc pentru obtinerea unei performante de top. Mai mult, aplicatia NVIDIA descarca automat cei mai noi driveri si permite jucatorilor sa transmita live secvente din joc sau sa le inregistreze.

Printr-o simpla activare a optiunii DSR, pasionatii de gaming se pot bucura de o experienta de inalta fidelitate in jocul preferat, fara a mai fi nevoie de achizitionarea unui monitor mai performant.

 

VR Direct

Pentru a utiliza la maximum potentialul seturilor de realitate virtuala, jocurile necesita o rata ridicata de afisare a cadrelor si o latenta scazuta. Tehnologia VR Direct integreaza caracteristici ce imbunatatesc performanta, scad latenta si cresc compatibilitatea cu diverse dispozitive de realitate virtuala.

Aceste caracteristici includ:

  • VR SLI — ofera performanta sporita in cazul dispozitivelor de realitate virtuala unde fiecarui GPU ii poate fi atribuit un ochi pentru o viteza mai mare de redare a imaginilor stereoscopice.
  • Asynchronous Warp — injumatateste latenta si ajusteaza imaginile in momentul miscarii capului, fara a mai fi nevoie de procesarea unor cadre noi.
  • Auto Stereo — imbunatateste compatibilitatea jocurilor cu dispozitivele de realitate virtuala, precum Oculus Rift, si permite utilizatorilor sa joace titluri care nu au fost create initial pentru a fi redate pe dispozitive de realitate virtuala.

 

“Am construit motorul grafic Unreal Engine 4 folosind arhitectura Kepler de la NVIDIA, insa unitatile de procesare vizuala GTX 980 si 970, bazate pe noua arhitectura Maxwell, sunt cele mai puternice si eficiente GPU-uri in redarea de scene la detalii fara precedent, atat pe ecranul PC-ului, cat si prin dispozitivele de realitate virtuala”, a declarat Tim Sweeney, fondator si CEO Epic Games. “Cu ajutorul unitatilor de procesare vizuala bazate pe arhitectura Maxwell, dezvoltatorii nostri imping limitele grafice spre extrema superioara.”


Disponibilitate si pret

NVIDIA GeForce GTX 980 si GTX 970 sunt acum disponibile prin partenerii mondiali ASUS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit, PNY, Point Of View si Zotac. Pretul de pornire va fi de 2.499 de lei pentru GTX 980 si 1.499 de lei pentru GTX 970.

 

GeForce GTX 980 si 970 vor putea fi achizitionate de la partenerii NVIDIA si sub forma de sisteme configurate.

SANTA CLARA, Calif, 19 septembrie 2014— NVIDIA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.